Thursday 2 February 2017

Cvs Aktienoptionen Mitarbeiter

Heutige Börse Nachrichten amp Analyse Realzeit nach Stunden Pre-Market Nachrichten Blitz Zitat Zusammenfassung Zitat Interaktive Diagramme Voreinstellung Bitte beachten Sie, dass, sobald Sie Ihre Auswahl treffen, es für alle zukünftigen Besuche der NASDAQ gelten. Wenn Sie zu einem beliebigen Zeitpunkt daran interessiert sind, auf die Standardeinstellungen zurückzukehren, wählen Sie bitte die Standardeinstellung oben. Wenn Sie Fragen haben oder Probleme beim Ändern Ihrer Standardeinstellungen haben, senden Sie bitte eine E-Mail an isfeedbacknasdaq. Bitte bestätigen Sie Ihre Auswahl: Sie haben ausgewählt, Ihre Standardeinstellung für die Angebotssuche zu ändern. Dies ist nun Ihre Standardzielseite, wenn Sie Ihre Konfiguration nicht erneut ändern oder Cookies löschen. Sind Sie sicher, dass Sie Ihre Einstellungen ändern möchten, haben wir einen Gefallen zu bitten Bitte deaktivieren Sie Ihren Anzeigenblocker (oder aktualisieren Sie Ihre Einstellungen, um sicherzustellen, dass Javascript und Cookies aktiviert sind), damit wir Ihnen weiterhin die erstklassigen Marktnachrichten liefern können Und Daten, die Sie erwarten, von uns zu erwarten. curriculum vitae schreiben Tipps und Vorlagen, wie man einen Lebenslauf schreiben - curriculum vitae Vorlagen, Lebenslauf Proben und Beispiele Diese Seite gibt Ihnen CV Schreiben Tipps, Techniken, Beispiele und Hilfe für Karrierewechsel und Karriere Ausbildung. Wenn Sie einen schnellen einfachen Lebenslauf ohne die unterstützende Beratung und Techniken für die Karriere Ausbildung möchten, gehen Sie direkt auf die schnelle CV schriftlich Leitfaden, CV-Phrasen Beispiele und CV-Vorlage. Hier sind die vorherigen Dokumente und PDF-Versionen dieser Dateien, mit Textfeldern: CV-Vorlage doc-Datei. Und CV-Leitfaden PDF. Textfelder können knifflig sein - im Zweifelsfall die obigen Versionen verwenden. Heres eine sehr direkte lokale Job-Jagd-Methode und Werkzeug. Die anpassungsfähig ist für Ihre eigene Situation und kann helfen, Ihren Lebenslauf vor der lokalen Arbeitgeber sehr schnell und effektiv. Wenn Sie weitere Details und Methoden für das Schreiben eines großen Lebenslauf, Planung und Erreichung guter Karriere-Entwicklungen und hilfreiche Job-Änderungen wollen, lesen Sie weiter. Während die Grundregeln eines guten Lebenslaufs konstant bleiben, ändert sich die Welt der Arbeit und des Geschäfts schnell. Dies wirkt sich insbesondere darauf aus, wie Führungskräfte und Absolventen sich am besten als herausragende Kandidaten erweisen können. Lesen und verwenden Sie die grundlegenden CV-Regeln, dann nehmen Sie sich Zeit und Mühe, um Ihre eigenen besonderen Qualitäten zu definieren (zum Beispiel sehen, was erfolgreiche progressive Arbeitgeber brauchen), so dass Sie stark differenzierte Fähigkeiten, die besonderen und relevanten Wert für einen potenziellen Arbeitgeber versprechen bieten. Die US-englische Version dieser CV-Tipps und Format-Beispiele (Lebensläufe anstelle von Lebensläufen oder CV) sind auf der Resumes Tipps und Beispiele Webseite. Und hier sind die US-Versionen der Vorlagen (Text-Box-Stil): Resume-Vorlage (doc-Datei - MSWord). Und als Lebenslauf Vorlage Guide PDF. Index - Schreiben der bestmöglichen Lebenslauf curriculum vitae schreiben Tipps - Einführung Halten Sie Ihren Lebenslauf einfach. Ihr Lebenslauf muss prägnant sein. Ihr Lebenslauf muss gut lesbar sein. Ihr Lebenslauf muss Sie verkaufen. Und Ihr Lebenslauf muss darauf abgestimmt sein, was der Leser sucht. Diese CV - und Buchstabenprinzipien gelten für alle Karriereschritte. Ein guter Lebenslauf ist für Vollzeitarbeitsplätze, Teilzeit, interne, externe, Promotions, neue Arbeitsplätze, Karriereveränderungen, Praktika und Praktikumsplätze unerlässlich - überall, wo ein Arbeitgeber oder ein Entscheidungsträger eine kurze Liste oder Interviews oder Auswahl von Bewerbern ist . Short-listed und erfolgreiche Kandidaten sind unveränderlich die Menschen, die Arbeitgeber mit den besten CVs und besten Briefe zu bieten. Ein Lebenslauf muss kein Textdokument sein. Es kann ein Video sein. Wenn ein Bild tausend Worte sagt, stellen Sie sich vor, was sich bewegende Bilder über Sie vermitteln können. Die Technologie existiert nun für jedermann zu einem Video-CV zu erstellen, und laden Sie sie auf eine Website - einschließlich dieser. Diese Notizen sind daher nicht auf textbasierte CVs beschränkt. Die Grundsätze sind gut für Ihre Video-CV zu. Text oder Video - gelten die gleichen Grundsätze. Wie Sie bei dem Vorstellungsgespräch oder der Gruppenauswahl durchführen, ist natürlich entscheidend, aber nur die Menschen mit den besten CVs und Briefen kommen zu dieser Stufe. CV schriftlich ist eine Form der Vermarktung oder Werbung, wenn das Produkt Sie sind. Dies ist vor allem so jetzt, wenn Sie Ihre CV - andor Video - CV auf Websites veröffentlichen können. Chancen zunehmend ermöglichen es Ihnen, einen beeindruckenden New-Media-CV zu schaffen und dann zu vermarkten Sie sich selbst auf Arbeitgeber, wo Sie gesehen werden können, und auch von Ihnen in Briefen und gedruckten Dokumenten verwiesen wird. Ihr Lebenslauf muss Sie an einen potenziellen Arbeitgeber verkaufen und gegen andere Bewerber konkurrieren, die auch versuchen, sich zu verkaufen. Also ist die Herausforderung in CV schriftlich ansprechender und attraktiver als die anderen sein. Dies bedeutet, dass Ihr Lebenslauf professionell präsentiert werden muss, klar und in einer Weise, dass Sie ein idealer Kandidat für den Job sind, d. H. Sie besitzen die richtigen Fähigkeiten, Erfahrung, Verhalten, Haltung, Moral, dass der Arbeitgeber sucht. Die Art und Weise präsentieren Sie Ihren Lebenslauf effektiv demonstriert Ihre Fähigkeit zu kommunizieren, und vor allem zu einem professionellen Business-Vorschlag zu erklären. Stellen Sie sich in die Schuhe des Arbeitgebers: schreiben Sie eine Beschreibung der Person, die sie suchen. Sie können dies nun als Blaupause für Ihren Lebenslauf verwenden. Je besser das Spiel, desto wahrscheinlicher sind Sie für ein Interview aufgerufen werden. Wenn Sie es schwierig, Ihre eigene CV-Beschreibung an die Anforderungen der Rolle entsprechen, dann vielleicht die Rolle ist nicht für Sie. Theres wenig oder keinen Punkt verzerren oder verfälschen sich, um einen Job zu bekommen. Wenn Sie sich fälschen in Ihrem Lebenslauf youll unwahrscheinlich, dass die notwendigen Beweis für Ihre Ansprüche im Interview zu liefern, und auch wenn Sie es schaffen, dies zu tun und um den Job zu bekommen, dann youll nicht in der Lage sein, um die Arbeit zu erledigen, ohne Stress. Offensichtlich liegend in einem Lebenslauf ist eine riskante Strategie, vor allem über Qualifikationen, und Sie sollten eine solche Versuchung zu vermeiden. Besser zu stolz und zuversichtlich, wer du bist. Integrität und Reputation sind wichtiger als Qualifikationen. Ein Lebenslauf mit einer Lüge ist eine Peinlichkeit, oder sogar eine Entlassung, warten zu passieren, manchmal Jahre später, wenn Sie viel mehr zu verlieren. Blasen Sie Ihre eigene Trompete, betonen Sie Ihre Eigenschaften, Ihre Fähigkeiten und Leistungen - das ist alles in Ordnung - aber wissen, wo die Linie zu ziehen. Positive Betonung und starke Präsentation sind gute Lügen nicht. Auf den Punkt gebracht, Ihre eigene Trompete zu blasen (sich in dem Lebenslauf in einem sehr positiven Licht zu präsentieren) - viele Menschen finden das schwierig, vor allem solche mit starken Persönlichkeiten, die das Leben in Bezug auf nackte Tatsachen sehen (machen Sie sich Zeit, den Persönlichkeitsabschnitt zu sehen Und lesen Sie Jung, Myers Briggs, etc - es wird Ihnen helfen, viel über sich selbst verstehen). Wenn Sie einer dieser Menschen (in der Tat viele Menschen sind) versuchen, Hilfe von jemandem kreativ und enthusiastisch, um Ihnen bei der Interpretation und schriftlich sehr positive Sätze und Beschreibungen über Sie für Ihren Lebenslauf zu helfen. In Ihrem Lebenslauf ist es wichtig, Ihre Attribute in starken, relevanten und expressiven Begriffen zu betonen Bescheidenheit funktioniert nicht besonders gut auf jedem Lebenslauf. Darüber hinaus gibt es eine weit verbreitete Schule des Denkens, dass das Schreiben solcher Aussagen - mächtige Beschreibungen über sich selbst, Ihre Persönlichkeit und Ihre Stärken und Fähigkeiten - tatsächlich hilft Ihnen, noch mehr wie die Person, die Sie beschreiben. Seine im Zusammenhang mit NLP. Selbstgespräch, Selbst-Glaube. Und positiven Visualisierung: Wir neigen dazu, unseren Ansprüchen gerecht zu werden, wenn wir sie aufschreiben und ihnen verpflichten. Die Schaffung eines positiven Lebenslaufs für uns hilft uns zu wachsen und zu werden, wie wir sein wollen. Lebensläufe und Schwerpunkte Diese Statistiken über Lebensläufe und Interviews wurden vor einigen Jahren in der Guardian Zeitung veröffentlicht. Die Zahlen werden auch in der modernen Zeit relativ zuverlässig sein. Die Befragungsergebnisse dienen der Erinnerung von Bewerbern und Interviewern von Warnungen, Chancen und kritischen Aspekten von Lebensläufen und der damit verbundenen Vorbereitung und Vorgehensweise bei Vorstellungsgesprächen. Die Statistiken stellen auch eine Grundlage für die Formulierung einiger sehr nützlicher Hinweise für Lebensläufe und Vorstellungsgespräche dar. Die Befragung ergab, dass 86 der Befragten glauben, dass Lebensläufe und Antragsformulare nicht vollständig wahrheitsgemäß sind, während es gesondert scheint, dass 35 Lebensläufe tatsächlich tatsächlich korrekt sind, Aus irgendeinem Grund, nicht wirklich erklärt) scheinbar reduziert auf 23 für Lebensläufe von Frauen im Alter von 31-35. Die genaue Quelle dieser Statistiken ist nicht klar, aber der interessante Punkt, der aus all dem kommt, ist, dass Menschen, die ehrlich sind und den Interviewer als solche überzeugen können, sich in eine vorteilhafte Minderheitengruppe stellen werden, da die Mehrheit der Interviews involviert ist Lebensläufe, die Lügen enthalten, werden von Interviewern wahrgenommen. Also, wenn Sie einen Vorteil gegenüber den meisten anderen Lebensläufe und Bewerber haben wollen, sagen Sie die Wahrheit. (Für was seine wert dieses bestätigt, was Ive im Laufe der Jahre beobachtet - eine ehrliche solide Bewerber wird immer zu einem unehrlichen Stern bevorzugt - Integrität gilt als ein wesentlicher Faktor bei allen guten Qualität Arbeitgeber.) Es scheint, dass nur 8 von Interviewern Glaubten, dass akademische Qualifikationen zuverlässig die künftige Leistung in der Arbeit. Dies bestätigt, dass für alle, außer die meisten akademisch-abhängigen Rollen (NASA-Wissenschaftler, Gehirnchirurgen, Leiter der Universität Fakultät, etc.), seine wichtig, Stärken wie relevante Leistungen, Fähigkeiten und Haltung und Wertschätzung, was erforderlich ist, Unterschied in der Rolle, sondern viel Wert auf akademische Qualifikationen. Kombiniert mit dem ersten Punkt, bestätigen diese Ergebnisse auch, dass das Liegen über Qualifikationen auf einem Lebenslauf andor in einem Interview ist eine völlig dumme Sache zu tun, weil scheinbar die meisten Interviewer nicht glauben Sie (mehr als 66 von Interviewern sagen, dass sie auf professionelle Qualifikation überprüfen Und 56 akademische Qualifikationen), und kaum ein Interviewer betrachtet die Qualifikationen ohnehin als den wichtigsten Faktor. Die jüngsten Trends - und viele Zeitungs - und Zeitschriftenartikel - deuten immer wieder darauf hin, dass die Arbeitgeber zunehmend nach Merkmalen in Bewerbern Ausschau halten, die eher einstellungsorientiert sind als Kenntnisse oder Qualifikationen. Im 20. Jahrhundert würden die großen professionellen Personalvermittler (Handelsunternehmen, Wirtschaftsprüfer, Rechtsanwaltskanzleien usw.) typischerweise ihre Anwerbung und Absolvierung von Bewerbern beschränken, die spezifische Qualifikationen für den Beruf besitzen. Im 21. Jahrhundert werden diese Organisationen jetzt zunehmend erkennen, dass: Bewerber mit den besten Qualifikationen nicht unbedingt die besten Buchhalter Job Kandidaten mit Leidenschaften und Erfahrungen und Qualifikationen in anderen Disziplinen oft sehr gute Buchhalter machen - vor allem, wenn Kundenbeziehungen und Acciount Management Sind wichtige Teile des Jobs ein Kandidat, der gute Erfahrungen leisten kann, die lohnenswerte Dinge produzieren und produktiv sind, und auch Energie, Engagement, Problemlösungsfähigkeit, Kreativität und Menschen-Fähigkeiten demonstrieren können usw. ist viel eher ein fabelhafter Mitarbeiter als Jemand, der nur einen guten Grad oder eine andere akademische Qualifikation besitzt. N. B. Dies bedeutet nicht, dass Sie sich nicht mit Ausbildung, Selbst-Verbesserung, und das Streben nach neuen beruflichen oder akademischen Qualifikationen, die für das persönliche Wachstum und die Erhöhung Ihrer Reichweite und Tiefe der Fähigkeiten sind, stören. Der Punkt ist einfach, dass es weit wichtigere Dinge als Qualifikationen in Lebensläufen und Interviews gibt. Als nächstes ist ein entscheidender Faktor in CVs und Interviews, die leicht vorzubereiten für: Anscheinend 59 von Arbeitgebern sagten, sie hätten, um Jobangebote zurückzuziehen, nachdem sie schlechte Referenzen über erfolgreiche Bewerber erhalten. Dies bedeutet, dass einige Leute nicht in der Lage, ihre Referenzen richtig vorzubereiten. Es bedeutet auch, dass einige Menschen, die zunächst nicht erfolgreich sind eine Chance, um den Job angeboten werden, weil die bevorzugte Bewerber wurde festgestellt, dass weniger als sie behaupteten, aber nur natürlich, wenn die zweite Wahl Bewerber Referenzen sind zufriedenstellend. Da einige anfänglich erfolgreiche Kandidaten aufgrund von Referenzen abgelehnt werden, wird es eine Empfindlichkeit unter den Interviewenden zu diesem und dem Wunsch, die Enttäuschung und die zeitraubende Beeinträchtigung des Empfangens eines schlechten Hinweises über einen ausgewählten Kandidaten zu vermeiden. So besteht für die Bewerberinnen und Bewerber die Möglichkeit, ihre Eignung (wie sie vom Interviewer wahrgenommen wird) zu erhöhen, der erste Wahlkandidat zu sein oder sich als zuverlässiger Kandidat für die zweite Wahl zu qualifizieren, indem er die Verfügbarkeit von zuverlässigen Verweisungen auf den Lebenslauf hervorhebt (Auf der Seite der Referenzbriefe), und sicherzustellen, dass zuverlässige Schiedsrichter vorbereitet sind und in der Lage sind, ausgezeichnete Referenzen bereitzustellen, wenn sie vom Interviewer gefragt werden, sollte (wenn) der Job angeboten wird, also behandeln Sie keine Referenzen als etwas zu Nach dem Interview - vorbereiten Sie Ihre Referenzen im Voraus - und nehmen Sie die Beweise mit Ihnen. Die Befragungsergebnisse zeigen auch, dass 85 von Interviewern Referenzen von mindestens einem früheren Arbeitgeber suchen, was eine weitere Bestätigung für die Notwendigkeit ist, diesen Bereich professionell und zuverlässig abzudecken. Nach den Untersuchungen sind dies die häufigsten CV-Ungenauigkeiten (vermutlich aus der Perspektive der Interviewer): Beschäftigungsdauer (Länge, Termine von und nach) Berufsbezeichnung Lücken zwischen Beschäftigungsqualifikationen und überraschend, nicht angemeldete Direktoren Dies ist alles sehr interessant, weil Wieder zeigt es die Möglichkeiten für Bewerber, die Zuverlässigkeit und Wahrhaftigkeit ihrer Lebensläufe in bestimmten Schlüsselbereichen zu schärfen. Es zeigt, dass Interviewer sensibel sein werden und daher auf der Suche nach Ungenauigkeiten, Verzerrungen Auslassungen und lustige Gerüche in diesen Bereichen, also wieder, ehrlich und konsequent sein. Denken Sie daran, dass viele professionelle Menschen verwenden eine Menge Instinkt bei der Rekrutierung von Menschen. Sie sind daher empfindlich für alles, was nicht ganz richtig scheint. So beseitigen Sie alle Bereiche des Zweifels in Ihrer Anwendung - nicht hoffen, anstatt dass alles im Interview ok, denn wenn Sie einige Zweifel über sich selbst und Ihre Anwendung erstellt haben, dann wird das Jobangebot wahrscheinlich gehen, um jemanden, der weniger von einem ist Risiko. Auf diesem Punkt, anstatt Zeit zu versuchen, um eine glaubwürdige Netz von Betrug zu schaffen (die meisten Interviewer sehen, obwohl zu irgendeinem Zeitpunkt, mit dem Ergebnis, dass Ihre Ihre Glaubwürdigkeit wird in Stücke geschossen werden, zusammen mit der Gelegenheit oder Jobangebot) Verbringen Sie Ihre Zeit stattdessen darüber nachzudenken, was Sie gelernt, von den Dingen, die Sie versuchen zu verbergen, und seien Sie stolz, den Mut haben, ehrlich zu sein über Ihre Vergangenheit. Wenn Sie darüber liegen, dann wird es weiterhin um Ihren Hals als Ausfall hängen. Wenn Sie Ihren Kopf hoch halten und ehrlich, dann werden Sie Respekt zu gewinnen, und in vielen Fällen der Interviewer wird schließen, dass Sie aus Ihrer Erfahrung gelernt haben, vor allem, wenn Sie erklären, wie und warum dies so ist. Denken Sie daran, viele Interviewer haben als Verstecken oder Verzerren Dinge in ihren eigenen Lebensläufen - nobodys perfekt und in der Tat die eindrucksvollsten Menschen im Leben und Arbeit sind in der Regel diejenigen, die gelernt und akzeptiert ihre schwierigen Erfahrungen, anstatt zu leugnen, dass sie jemals passiert. Was auch immer du dies betrachtest, es ist sinnvoll, ehrlich zu sein - erstens an dich selbst - sei stolz, dass du aus deinen Fehlern gelernt hast und dass du den Mut hast, sie zuzugeben. Versuche nicht, Fehler, Fehler oder Unzulänglichkeiten zu verbergen - akzeptiere sie, lerne von ihnen, suche sie zu verbessern und erkläre warum und wie das so ist. Und so wichtig wie alles andere - lassen Sie die Menschen nicht beurteilen Sie unfairly, und nicht für jeden, der tut, weil sie machen Ihr Leben ein Elend. Sie werden in diesem Prozess beurteilt - aber Sie sind auch die Beurteilung Ihres Arbeitgebers. Sei stolz. Ihre Integrität, Ehrlichkeit und Engagement sind äußerst wertvoll in der heutigen Welt - so arbeiten nur für einen Arbeitgeber, der Sie für diese Qualitäten respektiert, und nicht senken Sie sich zu arbeiten für alle, die nicht. Cv schriftlich Tipps - Grundlagen der Vorlage Präsentation, Struktur Präsentation und Reihenfolge der Elemente mit Ihrem Lebenslauf sind sehr wichtig, wie es in der Werbung ist, und die meisten Menschen bekommen es falsch, die es einfacher für Sie macht, wenn Sie es richtig. Wenn Sie alles, was Sie brauchen, um die wichtigsten Punkte schnell zu verkaufen sind. Je schneller der Leser die Schlüsselpunkte lesen und aufnehmen kann, desto wahrscheinlicher sind sie zu kaufen. Eine gut präsentierte und gut strukturierte Lebenslauf zeigt auch, dass Sie professionell, geschäftlich und gut organisiert sind. Die Struktur unten vorgeschlagen verkauft Ihre Stärken zuerst und bietet persönliche und berufliche Geschichte Details letzte - die meisten Menschen tun es in die andere Richtung, die weniger Auswirkungen hat. Die Strukturierung eines CV wie dieser können Sie sofort von den anderen abheben und machen einen viel besseren Eindruck. Für alle, aber sehr leitende Positionen sollte Ihr Ziel, Ihren Lebenslauf auf einer Seite der Standard-Blatt der Wirtschaftszeitung passt. Für große Korporationsdirektor-Positionen sind zwei oder drei Blätter akzeptabel, aber eine gut präsentierte einseitige Seite wird immer dazu neigen, zu beeindrucken und zu beeinflussen mehr als viele Details über eine Anzahl von Blättern verteilt. Versuchen Sie immer, so wenige Wörter wie möglich zu verwenden. In CV schreiben, wie Werbung, weniger ist mehr. Dies bedeutet, dass Sie sorgfältig über die Wörter, die Sie verwenden müssen - stellen Sie sicher, dass jeder für Sie arbeitet - wenn arent, entfernen Sie sie oder ersetzen Sie sie. Verwenden Sie nie zwei Wörter, wenn man tun wird. Hier ist eine kostenlose CV-Vorlage (doc-Datei - MSWord) - und dieselbe CV-Vorlage für OpenOffice: freie CV-Vorlage (Odt-Datei) - Einzelblattformat, DIN A4-Papierformat, in das Sie Ihre eigenen Daten einfügen können Zu Ihren Zwecken. Beziehen Sie sich auf die CV Wörter und Phrasen Beispiele unten, um Ihnen zu helfen, zu entwickeln und Ihren eigenen speziellen Lebenslauf. Hier ist die CV teachinglearning guide (pdf). Erstellen Sie Ihre eigenen CV-Vorlagen für verschiedene Karriere-Bewegungen verwenden können Sie Zeit sparen, verschiedene CVs für verschiedene Arten von Jobs zu schreiben. Das Ändern von CV-Wörtern und - phrasen für verschiedene Jobs ist wichtig. Das Schreiben und Halten von Dateikopien Ihrer eigenen CV-Beispiele und CV-Vorlagen kann Ihnen Arbeitszeit sparen und Ihnen helfen, einen individuell zugeschnittenen Lebenslauf für jede der verschiedenen Möglichkeiten, wie sie entstehen, zu produzieren. Siehe auch auf der Seite der Schreibtechnik auf dieser Website - sie erklärt die Verwendung von Schriftarten (Schriftarten), Farbe, Überschriften, Großbuchstaben, Positionierung usw. Eine britische Umfrage der Royal Mail Post (zurück in den Tagen der meisten Bewerbungen Waren postalisch) von HR-Abteilungen in großen Organisationen in den Bereichen Legal, Retail, Media und Accounting identifiziert diese anderen CV-Zeiger: Unvollständig oder ungenau adressiert Lebensläufe und Lebenslauf Anschreiben wurden sofort von 83 der HR-Abteilungen abgelehnt. Lebensläufe und Anschreiben, die an eine namentlich genannte Person adressiert wurden, wurden von 55 der HR-Abteilungen gegenüber denen, die an eine allgemeine Berufsbezeichnung adressiert wurden, erheblich begünstigt. Und interessanterweise berichteten über 60 von HR-Abteilungen, dass die Aufnahme eines Fotos mit dem Lebenslauf sich negativ auf ihre Meinung der Klägerin auswirkte. Viele der Prinzipien oben und auf dem Rest dieser Seite gelten für Video-CVs, wann und wenn Sie eine machen. Cv Struktur Optionen Während bestimmte CV Schreiben Prinzipien sind ziemlich fixiert und weithin akzeptiert, sind einige Fragen offen für Interpretation und sind eine Frage der persönlichen Entscheidung. Die wichtigsten Beispiele für Variation und Wahl in diesem Abschnitt erklärt werden: Bei der Entscheidung über diese und alle anderen strukturellen Optionen, berücksichtigen Sie die spezifischen Zweck und Umstände des Lebenslaufs an der Zeit, da dies oft bestimmt, wie am besten zu strukturieren. Darüber hinaus sollten Sie im Idealfall verwenden verschiedene Versionen von CVs für verschiedene Zwecke, versuchen, eine Aufzeichnung von dem, was am besten funktioniert zu halten, so können Sie eine Reihe von Regeln, die optimal für Sie und die Jobmärkte, die Sie Targeting sind zu verfeinern. Suchen Sie auch Feedback von Interviewern und Arbeitgebern - und alle anderen mit relevanter Erfahrung -, was in Ihrem Lebenslauf verbessert werden kann, so dass Sie schrittweise entwickeln können Ihr Verständnis, welche Art von CV-Formate am effektivsten sind. Personenbezogene Daten in Ihrem Lebenslauf Zuerst sollten die Regeln für gedruckte Lebensläufe, die über die Post gesendet wurden, elektronischen Lebensläufen, die an einen sicheren, vertrauenswürdigen Empfänger übermittelt werden, und elektronische Lebensläufe und persönliche Daten, die auf Jobwebsites hochgeladen werden, unterschiedlich sein. In Bezug auf CVs, die Sie senden oder zu sichern und vertrauenswürdigen Empfängern zu übermitteln: Sie werden aus dem CV Beispiele und Vorlagen sehen, dass ich für eine vernünftige Offenlegung und vollständige Offenlegung persönlicher Daten auf einem Lebenslauf befürworten. Sie müssen selbst entscheiden, ob diese Offenheit für Sie und Ihre Situation und die Vakanz geeignet ist. Beschäftigungsgesetze, insbesondere in Bezug auf Gleichheit und Diskriminierung (Alter, Geschlecht usw.), haben Auswirkungen auf die Befragung und Auswahl. Demzufolge hat die Klägerin heute mehr Freiheit, bestimmte persönliche Informationen über einen Lebenslauf über das Alter oder das Geburtsdatum, den Familienstand, Kinder oder Angehörige zurückzuhalten. Es ist völlig eine Frage der persönlichen Meinung und Urteilsvermögen, ob diese Informationen enthalten. Es gibt kein Gesetz, das die Einbeziehung oder Zurückhaltung von personenbezogenen Daten, die dem Gleichstellungs - und Diskriminierungsrecht unterliegen, in Ihrem Lebenslauf eindringt oder verhindert. Allerdings besteht die Realität darin, dass es in den meisten Ländern Gesetze gegen Diskriminierung gibt, dass eine Identifizierung und Nachweis einer solchen Diskriminierung praktisch unmöglich ist. Die einzige anfängliche Verteidigung besteht darin, die Informationen zurückzuhalten - oder sie zu einem Verkaufsargument zu machen. Das Dilemma für den Antragsteller besteht also darin, ob er offen und vorne über persönliche Informationen verfügt, die (ohne Befürchtung) einen Arbeitgeber - unabhängig von der Rechtmäßigkeit einer solchen Reaktion - aufzugeben oder die entsprechenden persönlichen Informationen in der Hoffnung zurückhalten könnten Kurz-aufgeführt für Interview und die Überwindung von Vorurteilen in diesem Stadium. An diesem Punkt, seien Sie vorsichtig über Ihre Annahmen - während Vorurteile offensichtlich existieren, können Ihre Ängste weit schlimmer als das, was tatsächlich passiert. Siehe zB Murphys Plough. Eine andere Ansicht ist, dass jeder Arbeitgeber, der unangemessen gegen einen Antragsteller diskriminiert, nicht Ihrer Treue und Fähigkeiten sowieso wert ist, was darauf hindeutet, dass eine vollständige Offenheit zuversichtlich Offenlegung ist der beste Weg zu gehen. Vollständige Offenlegung ist möglicherweise eine wunderbare Filter zu verhindern, dass Sie Ihre Zeit mit Idioten verschwenden. Wer möchte für einen Bigot arbeiten Oder sogar eine anständige Organisation, die einen Bigot in einer verantwortungsvollen Position toleriert oder nicht erkennt Darüber hinaus werden moderne ethische Arbeitgeber dazu neigen, positiv auf Offenheit und insbesondere auf jemanden zu reagieren, der stolz auf ihre persönliche Situation ist Charakteristik. Theres ein Fall für einfach stolz auf, wer und was Sie sind - und verwenden Sie Ihren Lebenslauf, um den Leuten zu erklären, warum. Also, ob das Geburtsdatum oder Alter auf einen Lebenslauf (oder Geschlecht gehören, wenn es nicht offensichtlich aus dem Namen) ist schließlich eine Frage der persönlichen Wahl, mit Argumenten oder so. Eine Leitregel ist möglicherweise: Wenn Sie einigermaßen zuversichtlich sind und ein Niveau von innerer Ruhe und Entschlossenheit haben, und vor allem, wenn Sie positive Ansprüche und Vorteile in Bezug auf Ihre persönlichen Umstände machen können, dann ist volle Offenheit wahrscheinlich der richtige Ansatz für Sie. Wenn Sie weniger zuversichtlich oder weniger in der Lage zu wählen und wählen Sie einen wirklich würdigen Arbeitgeber, dann ist wohl ein vorsichtiger Ansatz gerechtfertigt. In Bezug auf CVs bereitgestellt oder hochgeladen auf Job-Websites oder weniger sichere und vertrauenswürdige Empfänger: Wie hervorgehoben durch die ernsthafte Sicherheitsverletzung auf einer großen Website im Januar 2009, stellen die personenbezogenen Daten von Millionen von Arbeitsuchenden - zu prüfen, wie viel persönliche Informationen Sie Die in eine Website hochgeladen werden. Personenbezogene Daten auf einem elektronisch hochgeladenen oder gespeicherten Lebenslauf sind - in einem gewissen Grad - einem Sicherheitsrisiko durch unbeabsichtigte Freisetzung von Daten oder einem absichtlichen Hacken und Identitätsdiebstahl unterworfen. Daher sollten Sie immer die Ebene der persönlichen Details, die Sie in Ihrem Lebenslauf nach der Sicherheit und Vertrauen, die Sie glauben, wird durch den Empfänger oder Ziel für Ihren Lebenslauf angeboten. (Ich danke L. Haughton, Oktober 2007 für die anfängliche Erhebung der persönlichen Daten wie Geburtsdatum in Lebensläufen.) Kontakt - und Adressangaben - oben oder zu Fuß des Lebenslaufes Aus den CV-Beispielen und Vorlagen ersehen Sie, Befürworten eine Struktur, die die Kontaktadresse und persönliche Daten am Fuß des Lebenslaufs. Dies liegt daran, die ersten wichtigen Sekunden sind am besten bei der Vermittlung Ihrer entscheidenden und relevanten persönlichen Stärken verwendet. Angesichts eines professionell vorgestellten Lebenslauf und Anschreiben, werden die meisten Arbeitgeber davon ausgehen, Sie leben in einem Haus oder einer Wohnung irgendwelcher Art, und haben eine Adresse und eine Telefonnummer, so was ist der Punkt zu verschwenden vital frühe Auswirkungen auf diese banale Details zu vermitteln Ist insbesondere bei mittleren und hochrangigen Stellenangeboten der Fall, wenn das Screening voraussichtlich relativ professionell ist und auf einen effektiven und strategisch dargestellten Lebenslauf anspricht. Die Positionierung von Kontakt - und Adressdaten, die auf einen Lebenslauf abgesenkt werden, um so einen unmittelbaren Einfluss auf relevantere Faktoren zu haben, ist auch sehr sinnvoll, wenn Sie sich für eine Rolle intern bewerben, wenn es offensichtlich schon bekannt ist. Es gibt jedoch ein Argument (und ich bin wieder dankbar für L Haughton für die Anhebung dieser Frage) für die Angabe von Adresse und Kontaktdaten an der Spitze des Lebenslaufs, um ein mögliches Risiko des CV abgelehnt auf den ersten Blick, weil Adresse und Kontaktdaten Sind dem Leser nicht sofort offensichtlich. Dies wird mehr ein Faktor für junior Stellenangebote sein, in denen vielleicht der Screening-Prozess eilte oder unprofessionell, die das Risiko eines CV wird schnell abgelehnt erhöhen würde, weil Kontakt-und Adressangaben nicht sofort sichtbar sind. Wie bei der Frage der Offenheit und Offenlegung personenbezogener Daten ist die Positionierung Ihrer Kontakt - und Adressangaben Sache Ihres persönlichen Urteils. Wenn Sie eine Leitregel, heres eins wollen: Setzen Sie die Kontakt-und Adressangaben am Fuß des CV für mittlere und ältere freie Stellen. Wenn Sie maximale Wirkung für Ihre beruflichen Stärken wollen. Setzen Sie Ihre Kontakt - und Adressdetails an die Spitze des Lebenslaufs, wenn Sie das geringste Gefühl haben, dass die Vakanz oder der Screening-Prozess die Verarbeitung einer großen Anzahl von Anwendungen beinhaltet. Und in denen grundlegende Fähigkeiten und grundlegende persönliche Umstände sind die Priorität Screening-und Auswahlkriterien. Name und Lebenslauf oder Lebenslauf - oder nur Ihren Namen in der Überschrift Ein weiterer Punkt der jüngsten Debatte über CV-Präsentation ist, ob die Wörter Curriculum Vitae oder Lebenslauf (oder Lebenslauf) in den Dokumententitel neben Ihrem Namen enthalten. Dies ist ein relativ kleines Problem, aber eine interessante, die in letzter Zeit zu einem bestimmten Trend, die nicht wirklich so hilfreich und korrekt wie einige Leute vermuten lassen haben scheint. Wie bei einigen anderen Aspekten der CV schriftlich und Präsentation, ist dies offen für unterschiedliche Ansichten, und Sie sind frei, für sich selbst entscheiden. Heres meine Beobachtung und Anleitung auf die Angelegenheit - die im Grunde ist, CV oder Curriculum Vitae in der Rubrik enthalten. Heres die Erklärung. In den letzten Jahren hat sich herausgestellt, dass es irgendwie falsch ist, die Abkürzung CV oder die Wörter Curriculum Vitae (oder in amerikanisch-englischen Märkten, das Wort Resume) an der Spitze eines Lebenslaufs - typischerweise nach dem Namen der Personen - oder zu setzen Alternativ vor dem Namen. Wenn jemand mir irgendwelche Beweise oder solide Logik, wie und warum einschließlich CV oder Curriculum Vitae in der Dokument-Position ist nicht hilfreich oder kontraproduktiv Ich würde es gerne hier zu zeigen. Soweit ich die Kommunikation und das Management von textbasierten Informationen verstehe, gibt es nicht wirklich einen guten Grund, CV oder Curriculum Vitae aus der Überschrift des Dokuments auszuschließen, während es wahrscheinlich mindestens einen guten Grund für die Einbeziehung der einen oder anderen gibt . Ausschluss von Lebenslauf oder Curriculum Vitae aus der Überschrift nicht sinnvoll Platz sparen, es sei denn, es ist etwas besser mit dem Raum zu tun. Mit der Verwendung einer sinnvollen Schriftgröße, die Sie trotzdem erreichen sollten, gibt es keine wirkliche Platzersparnis durch Ausschließen von CV oder Curriculum Vitae aus der Überschrift, da nobodys Name so lang ist, dass er sich nicht bequem in eine Überschrift mit den Worten Curriculum Vitae, Oder die Abkürzung CV. Ausschluss von CV oder Curriculum Vitae nicht wirklich sparen Zeit für den Leser. Es gibt keine Echtzeiteinsparung für den Leser, da das Gehirn diese peripheren Daten subliminal (unterhalb eines normalen bewussten Niveaus) abtastet - es sei denn, der Leser braucht es tatsächlich - ebenso wie wir die gedruckten Seitenzahlen nicht kennen, während wir ein Buch oder eine Zeitung lesen . Ausschluss von Lebenslauf oder Curriculum Vitae wird von einigen zur Verringerung der Gefahr der Irritation der Interviewer oder Screener. Es tut es wirklich Ist jemand da draußen tatsächlich von dieser id Liebe zu wissen irritiert. Und ich überlasse es Ihnen, zu entscheiden, ob Sie für eine Organisation arbeiten wollen, die Menschen beschäftigt, die in einer so trivialen Weise irritiert sind. Der Ausschluss von CV oder Curriculum Vitae aus der Rubrik könnte wohl - sehr geringfügig - die visuelle Präsentation eines Lebenslaufs verbessern, einfach, weil der Leerraum generell für das Auge des Lesers hilfreich und erfreulich ist. Aber dann würde die Reduzierung des CV-Gehaltes auf etwa 35 Wörter, in einer speziell entworfenen Schrift, und die Einbindung eines Designers für das Layout zu, das wäre sehr erfreulich für das Auge, aber dann würde das Dokument aufhören, optimal als CV effektiv , Und dies ist der Punkt. Ein Lebenslauf muss ein Gleichgewicht zwischen Präsentation, Inhalt und zunehmend, wie die Daten verwaltet und verarbeitet werden. Angesichts dieser Tatsache gibt es vielleicht ein paar positive Gründe für die Einbeziehung der Abkürzung CV oder Curriculum Vitae in die Überschrift des Dokuments: 1. Aus dem Blickwinkel der Datenverwaltung, der Suche von Webcomputern und der Suche nach Datenkopien im Internet insgesamt, Auf einzelnen Webseiten, auf organisatorischen Computersystemen und auf PCs und anderen lokalen Speichergeräten - sind die Begriffe Curriculum Vitae andor oder die Abkürzung CV für die Beschreibung und Kategorisierung von CVs als Dokumenttyp von zentraler Bedeutung. Jeder Lebenslauf mit den Stichworten Curriculum Vitae oder die Abkürzung CV wird offensichtlich leichter gefunden werden als Dokumente, die weder enthalten sind. Ohne die Worte Curriculum Vitae würde in vielen Computersystemen, einschließlich Websites, verlangen, dass die Dokument-Datei mit dem Wort Curriculum Vitae getaggt werden, damit es mit diesen Keywords gefunden werden. Wenn ein Dokument die Schlüsselwörter nicht enthält und nicht als solches markiert ist, wird es nicht von jedem gefunden, der nach diesen Keywords sucht. Stellen Sie sich ein Personalvermittler suchen das Web oder eine Website oder ein lokales Computer-Dateisystem mit den Keywords Curriculum vitae - Französisch-speaking Retail Manager. Wenn Sie die Worte Französisch-sprechende Einzelhandels-Manager in Ihrem Lebenslauf haben, aber nicht die Worte Lebenslauf, sind Ihre Chancen zu finden, etwas weniger als wenn Ihr Lebenslauf enthält die Worte curriculum vitae. Wenn Sie möchten, dass Ihr Lebenslauf gespeichert und elektronisch gefunden werden, dann ist dies ein wichtiger Punkt. 2. Ihr Lebenslauf ist ein Lebenslauf - ein Curriculum Vitae - ein sehr spezifisches Dokument für einen ganz bestimmten Zweck. Sein nicht eine Biographie. Es ist nicht eine Facebook-Seite. Sein nicht eine Personalakte oder eine Sitzungsnotiz. Sein nicht irgendein der unzähligen anderen Arten Dokumente und Akten, die einen Personennamen in der Überschrift tragen konnten. So sagen, was es ist. Menschen, die für den Ausschluss von CVCurriculum Vitae aus der Dokumentenposition argumentieren, rechtfertigen in der Regel diese Sicht aus einer engen Perspektive - dass innerhalb des Bewerbungsprozesses offensichtlich, dass ein Lebenslauf ein Lebenslauf ist. Dies ist in Ordnung, aber was ist mit den anderen Zeiten Und was ist, wenn Sie zirkulieren oder laden Sie Ihren Lebenslauf spekulativ - wenn der Kontext ist nicht sofort offensichtlich für den Leser. The reason that humankind has developed a system of names for things - especially significant things, and definitely documents which have purpose beyond the initial obvious context - is so that items can be quickly recognized and processed in as many different systemic environments as possible. A CV is a very good example of a document which has purpose beyond initial context. It must stand alone. CVs commonly become separated from their cover-letters. They get lost in archives and saved accidentally in inappropriate file directories and folders. Identifying a CV clearly as a Curriculum Vitae or CV at the heading of the document inevitably increases its chances of being recognised and processed as one in the future, and is therefore is sensible. writing CVs with no career history or work experience The tips and examples in this article still apply if you have little or no work experience. Experience is in everything we do - especially in the most important areas such as maturity (grown-up attitudes) and emotional intelligence, communications, creativity, responsibility, determination, integrity, compassion, problem-solving, etc - these are the qualities employers really seek - so if you are leaving school or college or university and putting together your first CV, then look for the relevant transferable experiences and learning in your life experience and use these examples within the structure provided on this page. Youll not have a career history, but you can certainly illustrate and prove that you have qualities gained and learned from your life experience, that employers will recognise and want. Consider and show achievements and qualities from your life, relevant to the job, such as: leadership teamwork creativity initiative problem-solving self-motivation discipline reliability persistence and determination compassion and humanity love and care for others specific abilities with numbers, language, communications and ICT (information and communications technology - especially computing and websites), fixing and making things, selling and marketing something, etc. in non-employed situations such as: school or college projects and responsibilities part-time jobs sport voluntary work clubs caring supervising, teaching, helping young people charity work hobbies and pastimes outdoor activities holidays and travel and any other personal interests which illustrate your strengths, capabilities and passions. It is true that many employers need experienced people. Some are firm about this others can be persuaded to consider an applicant who has special qualities but no experience - it depends on the job and the needs of the employer. There are some employers who will be interested in fresh young people who are keen to learn and who are highly committed, and who can demonstrate that they possess other qualities that perhaps more experienced people do not. This is why you need to write a good letter accompanying your CV that explains clearly and concisely your strengths and values, and relevant life experience . to an employer, and then to send the letter, and follow up with phone calls to as many employers as you can. Be persistent and determined, and you will find in time find an employer who wants someone just like you. Meanwhile take advantage of every opportunity to learn and gain experience in your chosen field: join discussion groups, read journals, attend courses, lectures and exhibitions, study the newspapers and news websites business pages, perhaps work part-time for a school andor a voluntary organisation or group who need your skills. This will enable you to build useful and relevant experience that will definitely be seen as transferable to employed situations, and it will also demonstrate to employers that you are enthusiastic and willing to invest your own time in making a positive contribution to help others and to help yourself. If you are aiming at a job which asks for experience, yet you have no experience in conventional employed work, look for other examples in your life which prove that you have the right attitude and potential, and even some very relevant transferable experience, despite it not being from employed work. Many employers prefer a young candidate who can demonstrate reliability, self-motivation, drive and enthusiasm, etc. from having, for example, applied themselves for years in low-paid paper-rounds and weekend jobs, or who can show serious dedication to some other worthy activity, than applicants who have a career history but demonstrate none of the vital qualities that employers really value and seek in new recruits. writing a cv for a job to be developed or fully defined Given the fast-changing nature of work and organizations, jobs increasingly offer the chance or require candidates to suggest how the role itself might be shaped or developed or fully defined. It might be an existing role, or a new position. Either way, this is a big opportunity which you should grasp eagerly. A role that has not been fully or completely specified offers great opportunity for the successful candidate to prove theyd be able to define and shape the role to benefit the employer organization in accordance with the employers needs, aims, challenges, priorities, etc. Of course at the same time youd need to prove you can cover the statedknown essentials, but if you see or detect that role development is also on the employers wish-list, then create your CV accordingly. As regards the unknown aspects of the job (which the employer might say are to be defined, or yet to be developed), the candidate needs to show they understand how the role can operate to its fullest potential within the organization. This aspect of role defining or development invites the candidate to demonstrate on their CV that theyd be able to do just that - help re-define or develop the role. This involves more strategic interpretation than might usually be expected in the role. People who can shape their role have to be able to see outside the role and understand the role in a wider context than simply doing a stipulated job. Key attributes and abilities associated with this requirement would typically include: measurement and analysis of meaningful cause and effect - some appreciation of productive use of time and resource in an organizational context - this is really the crucial point: the capability to assess and judge the role in a future organizational (and maybe also market) context vision - appreciation of whats needed for the future how things are changing and how to meet those changes strategic awareness and interest - seeing implications of issues beyond the issues themselves objectivity, maturity, tolerance, patience, wisdom, etc - the opposite of impulsiveness - so as to use the additional responsibility wisely and fairly and ideally (which can be a clincher) show a command and knowledge of the role from a technical leading edge perspective - as if you were a specialised external consultant or expert, or perhaps a teacher or writer in the discipline, or simply someone who takes a keen interest in the most advanced thinking associated with the role - its a matter of presenting yourself as, and being, someone who sees the positive and future implications of the role, not just the role itself. The employers ideal applicant in such situations is for an expert to join them and manage the situation like a more senior strategic manager or executive would be expected to do, given that they do not have such a person. For a job applicant its a great way to approach a job opportunity, especially if you are keen to advance. N. B. Many job vacancies offer this potential or flexibility even if the employer does not state it. All good organizations need people who can see beyond their own role people who can develop the role, and also to develop and advance as a strategic contributor within the organization. So approaching any vacancy with an eye on development and organizational context is often a good way to differentiate yourself from other applicants who limit their CV presentation to the strict confines of the job description. applying for internships and work experience placements You should approach applying for internships in much the same way as looking for a job. Therefore much of what appears on this page about CV writing and covering letters for full-time jobs and career advancement will be relevant if you are trying to find a placement for work experience or an internship. The tips and ideas on the job interviews section are also relevant to seeking and applying for and successfully gaining internships and work experience placements. Its essential to research prospective internship employers. And plan this well in advance. People who leave things until the last minute reduce their options, and increase the amount of competitive pressures involved. Also, planning and researching early in the process will maximise the chances of identifying and securing the best placements. Employers will be impressed by people who have clearly planned ahead of the rest. Employers will not be impressed by those whove obviously left things late. Be creative about the way you research your employer market sector(s). First decide on the sector(s), and what you want to do. Do you define your target sector(s) vertically - according to vertical markets, such as retail, solicitors, accountants, charities, healthcare, transport, sports, leisure, etc. or do you prefer to define your target employers horizontally - according to services and professions that are used across all industries, such as administration, sales, financial, legal, creative, production, quality management, business management, human resources, training and development, etc Or perhaps a combination of the two, for example, I want to get an internship as a HR person in a charity, or as a production designer in a hi-tech manufacturing company However you define your target sector, its important to do so, because this gives you something specific to aim at. Clarity here is extremely valuable. Clear aims have a much greater chance of being met than fuzzy or indeterminate ideas. This is because we can build an action plan around a clear aim. We cant build a plan around a vague idea. The action plan starts with researching your target market or sector, however you define it. Focusing on a defined sector helps because certain economies of scale come into effect: commonalities exist between similar organisations and situations which save our time and enable efficient use of our efforts. We can get into a groove and a mind-set that will work in lots of similar situations. Being vague and having no focus makes it impossible to derive these advantages. Variety might be the spice of life, but its not helpful in putting together a targeted action plan, where focus, consistency, familiarity, knowledge, expertise and professionalism are the important criteria for success. Research is relatively easy using the internet - but remember the phone as well, especially when you locate a contact who might guide you. Try to identify the focal points where information is gathered and disseminated for your target sector(s). Most vertical industry sectors - and professions - are represented by at least one trade association or professional body or institute. Large sectors will be represented by many different trade associations, bodies and institutes - each of which represents a sub-sector or niche within the main sector. Each representative body will generally have a trade magazine or journal, and also probably a website. These pivotal points will enable you to find out most of what you need to know so as to identify prospective internships (and employers). Use the phone to talk to people in these organisations - editors and secretaries are very knowledgeable and many are very helpful. Try to network and seek referrals from contacts, each time asking politely for help - just be honest and courteous about what you are trying to achieve and many people will be extremely helpful. Accept the fact that you will find yourself barking up the wrong tree on a few occasions - no problem - move onto the next point of contact. Sooner or later you will find what you seek. What you seek of course is of course a good list of potential employers (and relevant contact details) who fit your criteria. Your criteria will extend beyond market sector and job function. Geography, organisation size, market position, style and culture might also feature in your ideal profile of an internship organisation. Again, define and describe to yourself what you are seeking - an employer profile - and use your research sources to compile a list of the organisations that meet it. Researching individual organisations on the internet and by telephone, and by requesting details from them (sales brochures, annual reports, etc) helps to build up a feel of the market and or professional sector early on, and this individually focused research is very beneficial later in the process when you begin to tighten your specification and list of prospective employers. This detailed research will directly improve your written approach, and you performance at interview. When approaching organisations for internships or work experience placements, resist the temptation to send out lots of emails. Letters are best. Emails give a far lower rate of response than letters. Letters have to be opened, but emails dont, and many are binned as junk or spam. Follow the principles on this page to write and send the most impressive CV and cover-letters possible. Its not necessary to have had loads of work experience to create a great-looking impressive CV. See the notes above about writing CVs with little or no work experience. See also the tips on business writing and also the techniques for writing introductory sales letters. which all relates to the process you are undertaking. Remember, you are selling yourself. For that matter you should also look at the sales training page too, which contains a lot of useful guidance about identifying what people want and developing a proposition to meet those needs, both of which are central to what you are doing. Telephoning before writing is a good idea. This enables you to qualify the good opportunities and remove the no-hopers. Phone the PA (personal assistant) of the decision-maker, so as to make the introduction, to ask about and qualify the opportunity and process of application and selection, and ask them to look out for your letter. If you are referred to another person or department go with their flow unless you are convinced its taking you to the wrong place. Carrying out telephone follow-up to the PAs, and your overall persistence after youve sent your letters and CVs, will also greatly improve your success. Also helpful is networking (asking contacts for referrals and suggestions about other opportunities) to find the opportunities that best suit your capabilities and aspirations. Networking among smaller business in the same sector can be very effective and would be a useful tactic for example if you wanted to find a placement in a small firm situated nearby or connected with lots of similar providers. Many owners and directors know each other well and are often quite happy to refer you elsewhere. Just because firms compete with each other does not prevent them from referring this sort of interest between themselves when asked. So ask. Editors of trade journals will often have a good idea of who are the biggest graduate recruiters and who offer most internships within certain sectors. Research can be as easy or difficult as you make it. Try to find the people who know most about what you want to discover and seek their help. When it comes to sending letters and CVs to your selected organisations, writing personalised letters that explain why youd like to work for the particular practice gives you a significant advantage over other people who send out an obvious mailshot-type letter, oriented to nobody in particular. Emphasise what you can do for the employer and your passion for the field or profession or industry, rather than being seen only to seek what they can do for you. Be flexible on fees and salary rates. Depending on your circumstances and the significance of the opportunity you might even offer to work for minimum wage or for free. Its called delaying gratification or investing in your future and under certain circumstances its a very effective technique. Good employers will in any event generally pay a fair rate irrespective of what you ask for, and theyll typically be very impressed by people who love their field so much that they are prepared to make personal sacrifices as an investment towards learning and experience. Everybodys got to have a first internship somewhere. My advice is, hey, if you can find any way to afford it, try to work for free somewhere. Do anything to work in your field. (Richard Hieb, astronaut, from from The Internship Bible, 2003 Edition by Mark Oldman and Samer Hamadeh, as referenced by The Princeton Review.) Enthusiasm and passion and commitment go a very long way with high quality employers. The decision-makers you will meet in these organisations usually love their work and their chosen field. Theyve become successful because of their passion and determination. The best employers want to employ interns who demonstrate this same level of commitment. curriculum vitae template presentation and style Irrespective of style and design, above all the presentation of your CV needs to be high quality and clear and professional and up-to-date . This means not using poor quality photo-copies. Original prints are best. This applies to letters as well. Photocopies and documents that have obviously been mass-produced imply that the sender is throwing lots of mud at the wall and hoping some will stick. This makes the recipient or interviewer feel like you dont care much where you end up, and that you dont have a particular reason for wanting to join their organisation, which is the opposite impression that you need to be making. Poor quality photocopies reflect on your own quality. Scruffy unprofessional documents will be interpreted as a sign that the sender is scruffy and unprofessional. Old CVs that are dated several months ago, or a photocopied letter with a blank space in which the sender writes the date in biro, will suggest that you are not up-to-date nor well-organised, and also that youve been looking for a job (obviously without success) for some while. On the other hand, pristine professional-looking documents on good quality paper stock (100 gsm minimum ideally) will signify that you are professional, and also that you can be trusted to communicate appropriately and professionally when and if you end up working for the organisation concerned. CVs and letters with current dates, that are purpose-written (tailored) for the recipient, will suggest that you are recently available, selective, focused, and also that you have logical reasons for believing that a good fit exists between you and the employer, all of which weighs heavily in your favour. So: high quality, clear, professional and up-to-date CVs and letters are vital. According to research the inclusion of a photograph of yourself is more likely to have a negative effect than a positive one, but I guess that depends on what you look like and also how the reader responds to the way you look, which is not an exact science at all. Until photographs become the expected norm, if ever they do, unless you have a very good reason to include a photo then its probably best not to. If you are asked to include a photograph of yourself, as certain jobs require, then ensure you go about this professionally. Have a decent photograph taken by someone who knows what they are doing. Definitely resist any temptation to use a snap taken at the pub, or a picture of you dressed up as Father Christmas or just about to climb the north face of the Eiger. One in twenty interviewers might respond well to a zany picture, but most will be rather wary: getting shortlisted generally depends on your seeming like a good fit, not looking like you could be an oddball. If you want to convey that you are free-minded or possess great individuality or creative strength, then use the descriptions and evidence in your CV to demonstrate this. No-one relies on a picture. Clear and clean and professional does not always necessarily mean 10pt black font on 100gsm standard business stock paper, but be mindful that the farther you stray from convention the greater risk you run that the reader will take exception to the style. No-one ever threw out a great looking CV because it looked too professional and business-like. Of course certain industries - marketing, advertising, media, the arts-related sectors - are more amenable towards unorthodox presentation and design, but use your judgement. If in doubt keep it simple and professional. Gimmicks and wackiness might initially grab attention, but most employers, even if the job requires a high level of creativity, are seeking reliable professional people they can manage, rather than someone who looks like they could be too strange. Use creative design with care. Make sure you are happy the situation really warrants a strong display of creative individuality before you reach for the holographic film and glitter. cv file format This is obviously important if uploading your CV to a website, or sending via email, or conveying your CV in digitalelectronic format. Use a file format which is most accessible to most people. Docx files are not accessible to everyone. (Docx files cannot be opened by old versions of MSWord). Doc files are therefore more accessible to most people than docx files. Pdf is arguably the most accessible and safest format. (Pdf files can generally be opened by everyone - using Adobe Acrobat Reader - and also the pdf format remains consistent when opened, unlike doc and other word processor files, which are often affected by fonts and settings on the recipients computer.) The excellent open source office equivalent OpenOffice. org enables easy conversion from doc to pdf, although other methods exist. Consider file format from the view of your target audiencereader and choose a format by which the recipient will be able to access your CV easily and reliably. As a general rule, the more complexunusual your codefonts in your CV, then the more it will make sense to use a pdf file format. Another consideration is that unless you protect with a password, word processor files like doc and docx can be altered by the recipient. It is very much more difficult to alter a pdf file. This robustness of a pdf is a further reason for choosing pdf format. In certain sectors (media, marketing, design, etc) pdf files will be recognised as a more appropriate presentation format, which inevitably reflects as a subtle advantage for anyone demonstrating that theyve chosen to use the pdf format in presenting their CV. As ever - for the presentation of any important information to a specifically targeted reader - ask what file format they prefer. curriculum vitae template - structure (Other than Title, use these sub-headings or similar) Simply your name followed by the word or CV or Curriculum Vitae (Resume is used more in the USA). Personal Profile (andor Attributes) Five to seven high impact statements that describe you. These are effectively your personal strengths. Be bold, confident and positive when you construct these key statements. Orientate the descriptions to the type of job you are seeking. If you have a serious qualification and its relevant, include it as the final point. Look at the examples shown to see how these statements use powerful words and professional business vocabulary. See the examples of CV words and phrases below. Experience (andor Specialisms or Capabilities) This is not your career history. Its a bullet points description of your experience andor your capabilities. Make sure you orientate these simple statements to meet the requirements of the reader, in other words ensure the experiencestrengths are relevant to the type of jobresponsibility that you are seeking. Again try to use powerful statements and impressive language - be bold and check that your chosen language and descriptions look confident and positive. If you are at the beginning or very early stage of your career you will not have much or any work experience to refer to, in which case you must refer to other aspects of your life experience - your college or university experience, your hobbies, social or sports achievements, and bring out the aspects that will be relevant to the way you would work. See the notes for writing CVs with no work experience. Prospective employers look for key indicators of integrity, enthusiasm, passion, determination, initiative, creativity, originality, organisational ability, planning, cost-management, people-skills, technical skill, diligence, reliability, depending on the job so find examples of the relevant required behaviours from your life, and encapsulate them in snappy, impressive statements. Go for active not passive descriptions, i. e. where you are making things happen, not having things happen to you. See the examples of CV words and phrases below. High impact descriptions of your major achievements. Separate, compact, impressive statements. Ensure you refer to facts, figures and timescales - prospective employers look for quantitative information - hard facts, not vague claims. These achievements should back up your Personal Profile claims earlier - they are the evidence that you can do what you say. Again they must be relevant to the role you are seeking. See the examples of CV words and phrases below. A tight compact neatly presented summary of your career history. Start with the most recent or present job and end with the first. Show starting and finishing years - not necessarily the months. Show company name, city address - not necessarily the full address. Show your job title(s). Use a generally recognised job title if the actual job title is misleading or unclear. If you have little work experience you can combine Career history into one section. See the separate notes about writing CVs where there is very little or no actual career history. See also the examples of CV words and phrases below. In most markets including the UK, modern employment discrimination law has reduced the need and expectation for many personal details relating to age, ethnicity, marital status, etc, to be included in a CV. Aside from obviously necessary contact details, the level of personal detail you must include is now optional. This is a particular consideration if you are posting or allowing your CV to appear on the web, where privacy can more easily be invaded, or identities stolen. Therefore be cautious and sensible about how much personal detail you show in a CV. See the notes about CV personal details. Potentially this section enables sub-headings to provide details of full name, sex (if not obvious from your name), address, phone, email, date of birth, marital status, number of children and ages if applicable, driving licence (hopefully clean - if not state position), education (school, college, university and dates), qualifications, and emphasise clearly that references are available. Keep all this information very tight, compact and concise. Being at a more advanced stage of your career is another reason for reducing the amount of personal details shown, as some will be implicit or not relevant. On the other hand, there is an argument for giving as much detail as possible for senior positions as an indication of confidence. As for some other debatable aspects of what to include, it is your decision, and one probably best made considering the precise circumstances of the CVs purpose and likely exposure. The best position for your address and contact details is a matter of debate. Many people suggest these should be at the top of the CV below the heading, however this template structure recommends that they be shown lower down the CV in the personal details section. See the notes on where to put CV contact and address details. Its your decision - there are arguments both ways. Date the CV, and save as a file with some indication of what type of job it was orientated for, as you should ideally develop a number of different versions of your CV. Education and Qualifications Depending on the person and the job vacancy and the employers expectations it is often better to show education and qualifications in a separate section, rather than within the Personal Details, as a way of giving them greater emphasis and clarity. If so then this section can be placed after or before the Personal Details, or given higher prominence if the situation warrants it. The level of detail and type of detail in this section should change as your career progresses. For example your schoolcollege exams subjects and grades would be highly relevant when you are seeking your first job, but after working for 5-10 years, especially if youve achieved further training and qualifications, your schoolcollege qualifications warrant far less detail and prominence. As ever,,include and emphasise details according to the jobs you are seeking, and what the employers will find most relevant and useful. cv sample writing example 1 Structure can be varied. These are examples. Refer to the appropriate notes on this webpage to understand more about the reasons for using different structures and positions for certain details within a CV. Particularly: personal details - contactaddress details - and whether to include CV or Curriculum Vitae in the heading. Bill Bloggs - Curriculum Vitae Experienced and innovative general manager with sophisticated sales, customer service and business administration skills. High personal integrity, and able to relate to and create trust in all. Highly articulate, confident and persuasive team-builder, able to motivate and communicate to achieve exceptional business performance. Dependable and reliable in supporting and enabling team effort to produce genuine long-term sustainable development. Persistent and flexible approach to the mutually beneficial achievement of business plans and personal goals of staff, suppliers and customers. Honours degree in Mechanical Engineering. Over 20 years proven expertise in industrial purchasing, manufacturing, logistics, business development, marketing, sales and service. Background in a wide range of industries, including construction, plant hire, pharmaceutical, hygiene services and industrial process control. Executive accountability for PampL, strategic planning, staffing, and sales development etc. for a pound60m international technology business, in a pound3bn UK plc. International General Operations Manager since (year). Management of change within the demanding and pressurised business environment. Implementation of modern management practices, concerning personnel, IT, reporting systems, and partnership customer-supplier relations, etc. As production control executive with XYZ Corporation introduced pc-based systems to reduce lead-times from 7 months to 3 days, and inventory by 80 from pound4.7m to pound750k. As materials manager with ABC Inc. introduced systems to reduce lead-times from 3 months to 7 days, and inventory from pound6m to pound2.5m, and 12 reduction in pound12m procurement costs. As operations manager with Newco Inc. a 10 reduction in pound7m procurement costs. As general manager for Bigco Int. business achieved growth from pound800k to pound5m, increased new customer growth from 20 to 600 per annum. (yr-yr) - Early career development with Newco Inc. Bigco Int. Mainco plc. (yr-yr) - ABC Inc. International Operations Manager. (yr-present) - XYZ Corp. General Manager. Bill J. Bloggs (address) Tel: 0123 456 78901 Born: (date) This is entirely optional given age discrimination laws. Educated: Sidmouth School (yr-yr), and Hertstone College (yr-yr), Southtame College 1984, and University of Wales (yr-yr). (Again dates are not obligatory due to age discrimination laws.) References are available on request. (date - monthyear of creating cv) N. B. This example CV is fictional so content is random. Ensure your facts and dates, etc. in your CV are all consistent with the content, and any gaps are explained as positively as possible. You can try different CV variations on the theme - provided you stick to the main principles develop a structure to suit your own situation and what the reader is looking for. A lot will depend on the type and level of position you are applying for generally the more senior, the more focus will be on serious evidence of achievement in corporate life, and less on personal profile and personal details. A CV doesnt need to be long or detailed - it needs to show evidence that you offer relevant and impressive skills and experience. Here is another example CV: cv sample writing example 2 John Smith - Curriculum Vitae Executive accountability for corporate performance and profit. Strategic management in a variety of major B2B corporations. Management of extensive marketing services and sales organizations. Overseas business operations and management - Far East, Europe, USA. New business development, start-up and trouble-shooting. B2B Sales and Marketing. Sales organization development. Export and international trade development. Online and Internet business development. (yr-present) - Great Co plc - sales and marketing director (yr-yr) - XYZ Inc - sales director (yr-yr) - Good Co plc - operations manager, director (yr-yr) - ABC plc - sales manager Responsibilities and achievements Great Co plc Sales and Marketing Director of pound800m industrial services market leader, comprising 300,000 customers, 12 regional service centres, large call-centre, and 500 sales and marketing staff. Increased sales by 125 and gross margins by 10 (yr-yr). Increased market share from 12 in (yr) to current 27. Successful establishment of overseas distribution in Eastern Europe and USA in (yr-yr), creating extra pound75m business. Developed and launched new E-Trade online business, representing 50,000 customers and pound55m revenues producing 14 net profit by (yr). Queens Award for Exports (yr). XYZ Inc Sales Director of architectural and construction products market leader, comprising 120 sales staff, 15,000 customers, 4,000 products and pound220m sales, generating 12 net profit. Increased sales by 75 during tenure. Automated all sales ordering and delivery processes producing 20 cost savings after 2 year investment recovery. Opened new overseas markets in Middle East and China (joint venture), (yr-yr), producing pound45m new business at 13 net profit annually. Good Co plc Operations Manager and later director, of market leading micro-electronics controls systems supplier, comprising three home and seven overseas European service centres, 130 technical and service staff, 1,200 customers, including over 300 government and defence departments and installations. Rationalised parts and processes (yr-yr) improving trading margins by 10. Introduced new recruitment and training procedures reducing staff turnover from 35 to 20. Implemented new integrated systems for supply, installation and servicing activities, saving 25 costs pa. Negotiated successful contracts for several royal palaces and ministerial offices, home and overseas. Education and Qualifications Abbey Road Comprehensive, London - (yr-yr) University of East Anglia - (yr-yr) - BSc in Economics Open University - (yr-yr) - MBA John Smith (address) Tel 01234 567 8901 References are available on request. (date of writing CV) N. B. This example CV is fictional contains inconsistent random example data. Ensure that your facts and dates, etc. in your CV are all consistent with the content, and any gaps are explained as positively as possible. The inclusion of dates which would give clear indication of age are not obligatory in CVs, due to age discrimination laws. Increasingly, similar principles apply to other aspects of potential discrimination. Refer to the explanations elsewhere on this page about personal details in CVs. cv cover letters samples CV cover letters must be very professional and perfectly presented. Use a smart good quality letterheaded paper, and ensure that the name and address details and date are correct and personal for the recipient of the CV. Do not use scruffy photocopies - ideally do not use photo-copies at all - CV cover letters should look individual and special for the job concerned. Look at what the job advert is seeking. Ensure that the key skills, attributes and experience are reflected in the cover letter as well as your CV. Draw the readers attention to the fact that your profile fits their requirements. Make the cover letter look like a special and direct response to the job advert and personal profile that is sought. These principles broadly apply and adapt perfectly well for expressing interest in or applying for internal vacancies within your existing employment organization. Keep CV cover letters brief and concise. The reader will make assumptions about you from what you write and how you write it and the quality of your cover letter presentation. As with any communications, ensure you include key words and phrases which reflect what the reader is seeking. sample cv cover letter Ensure you lay the letter out neatly on your own good quality letterheaded paper, with your own address top right or centre-top. Avoid fancy fonts and upper case (capital letters). Use a single font 10-12pt size, maybe bold or underlined for the reference or heading if you use one. Full name and address details. Reference if required. Dear (MrMrsMs Surname) (optional heading, bold or underlined - normally the job title and or reference if theyve asked you to quote one) I enclose my CV in respect of the above vacancyposition (or state position advertised and when it appeared). You will see that I have the required skills, capabilities and experience for this position, notably (state two or three attributes briefly). I look forward to hearing from you. (And below print your name - not hand-written) cv cover letters for unadvertised positions or opportunities It is perfectly fine to send a speculative CV to potential employers, i. e. not in response to any advert. In this case you should obtain the name of the senior person responsible for staffing decisions in the area you wish to apply. (Call the company to find out the correct name and address details of the relevant person.) In these cases obviously you wont know precisely what skills they are seeking, but you should be able to imagine the attributes that they might need. Here are some examples - include two or three in your cover letter that best match your own profile and their likely interest: reliable and dependable decisive and results-driven creative problem-solver team-player technically competentqualified (state discipline or area) commercially experienced and aware task-orientated excellent inter-personal and communications skills sound planning and organizational capabilities loyal and determined speculative sample cv cover letter sample Again, ensure you lay the letter out neatly on your own good quality letterheaded paper, with your own address top right or centre-top. Avoid fancy fonts and upper case (capital letters). Use a single font, maybe bold or underlined for the reference or heading if you use one. Full name and address details. Dear (MrMrsMs Surname) (optional heading, bold or underlined - in this example you would normally refer to a job title, and include with the word opportunities or openings, for example: commercial management opportunities) I am interested in any openings in the above area and enclose my CV. You will see that I have skills and capabilities that enable me to make a significant contribution to an organization such as your own, notably (state two or three attributes briefly). I look forward to hearing from you. (And below print your name - not hand-written) As you can see, CV cover letters can be short and very concise. Cover letters need to be short and very concise, otherwise people wont read them. Writing a short concise, hard-hitting cover letter for CV also shows confidence and professionalism. The bigger the job, the longer you can make your CV cover letters, but even cover letters for board level positions have more impact if they are very short and concise. Make your key points in a no-nonsense fashion and then finish. Keep your CV and cover letter simple. Your CV and cover letter must be concise and easy to read. Your CV and your cover letter must sell you, must be tailored to what the reader is looking for. cv writing examples and samples of descriptions, phrases and words Here are some samples and examples of descriptive phrases and words for writing impressive and professional CVs. And here is a free CV template (doc file - MSWord). and for OpenOffice: free CV template (odt file) - single sheet format, UK A4 paper size - into which you can insert your own details. Adapt it to suit your purposes. I can get my own CV onto a single sheet side of A4, so I reckon most of you should be able to keep your CV to a side of A4 too. Believe me, interviewers and recruiting employers will thank you for it. Plus it shows that you know how to communicate a complex series of facts quickly, concisely, persuasively, and effectively. Ensure that when you use or adapt or combine any of these descriptions that you are able to back up your claims under questioning at interview, and ideally to provide examples or evidence if asked. This is an easy thing to prepare and get right, and will give you a huge advantage over people who fail to approach their CV and job-search in this way. As a general guide, try to blow your own trumpet in your CV. Dont be shy. Be bold. Use strong professional-looking phrases in describing your personality, capabilities, experience and achievements. One or two other people competing for the same job will be doing just this, so be fair to yourself and ensure you do it too. Cut and paste, mix and match, copy and use from the examples below what works for you and makes you feel comfortable - and which provides a description that gives you something to aim at and that youll be proud to live up to. For each statement that you use, ask yourself the question that the interviewer might ask: . Your CV says that you are whatever description - Can you give me an example of this in your work experience. and make sure you can think of a really good answer which provides evidence and proof of your description. Note that some phrases below are connected with dashes or semi-colons. This is a semi colon it separates two or more related pieces of information typically short phrases, while keeping them in the same sentence. Its a longer pause than a comma a bit less less than a full-stop or period in the US. Use punctuation in a varied professional way to illustrate your ability with written communications. Many people lack the confidence or knowledge to use semi-colons. Try to use them. Someone reading your CV who appreciates good written language skills will notice the use of a semi-colon and infer from it something positive about the writer. Its all part of the presentation. Every little edge helps. Ensure your grammar and punctuation format is consistent. For example, in bullet points, either use full-stops or dont use them. Decide on a format and apply it consistently. Same with capital letters at the start of bullet points - either use them or dont - avoid mixing the grammar format. These days grammatical tolerance is quite flexible - no-one will criticise you for using or failing to use full stops or capital letters in bullet points - the important thing is to be consistent. Same applies with headings, bold type, and underlines: decide on a format and use it consistently. This helps keep your presentation style simple, clear, tidy and professional. Mix and match words and phrases to project yourself . and also to reflect what your believe the job requires and what the employer and interviewer are particularly seeking . cv words and phrases examples - personal profile, capabilities, etc results-driven, logical and methodical approach to achieving tasks and objectives determined and decisive uses initiative to develop effective solutions to problems reliable and dependable - high personal standards and attention to detail methodical and rigorous approach to achieving tasks and objectives entrepreneurial and pro-active - strong drive and keen business mind identifies and develops opportunities innovates and makes things happen good strategic appreciation and vision able to build and implement sophisticated plans determined and decisive uses initiative to meet and resolve challenges strives for quality and applies process and discipline towards optimising performance extremely reliable and dependable - analytical and questioning, strives for quality methodical approach to planning and organising - good time-manager excellent interpersonal skills - good communicator, leadership, high integrity strong planning, organising and monitoring abilities - an efficient time-manager self-driven and self-reliant - sets aims and targets and leads by example good interpersonal skills - works well with others, motivates and encourages high integrity, diligent and conscientious - reliable and dependable self-aware - always seeking to learn and grow seeks new responsibilities irrespective of reward and recognition emotionally mature and confident - a calming influence detailed and precise fastidious and thorough decisive and results-driven creative problem-solver good starter - enthusiastic in finding openings and opportunities creative and entrepreneurial networker - effective project coordinator reliable and dependable in meeting objectives - hard-working emotionally mature calming and positive temperament tolerant and understanding seeks and finds solutions to challenges - exceptionally positive attitude great team-worker - adaptable and flexible well-organised good planner good time-manager seeks new responsibilities and uses initiative self-sufficient solid approach to achieving tasks and objectives determined and decisive excellent interpersonal skills - good communicator, high integrity energetic and physically very fit quick to respond to opportunities and problems active and dynamic approach to work and getting things done financially astute - conversant with accounting systems and principles tactical, strategic and proactive - anticipates and takes initiative systematic and logical - develops and uses effective processes good listener - caring and compassionate critical thinker - strong analytical skills accurate and probing good researcher - creative and methodical - probing and resourceful facilitative project manager develops and enables group buy-in persistent and tenacious sales developer comfortable with demanding targets resilient and and thorough - detached and unemotional completer-finisher checks and follows up - immaculate record-keeper team-player - loyal and determined technically competentqualified state discipline or area, to whatever standard or level task-oriented - commercially experienced and aware excellent inter-personal and communications skills sound planning and organizational capabilities results oriented - focused on productive and high-yield activities tolerant and understanding - especially good with young childrenelderly peopleneedy peopledisadvantaged people, etc emotionally mature - calming and positive temperament - compassionate and caring sensitive and patient interpersonal and communication skills high integrity and honesty ethical and socially aware energetic and positive outlook, which often inspires others calm, reliable and dependable in meeting objectives - logical and numerate seeks and finds good outcomes to challenges adaptable and flexible well-organised planner and scheduler effective and selective in use of communications technologies Obviously this list is not exhaustive. Hopefully the examples provide some ideas around which you can develop your own descriptions. Select words and phrases, and develop statements that emphasise your strengths and capabilities and that reflect the requirements of the job, interviewer and employer . Use punctuation and conjunctions (words that join words or word-strings, and being the most obvious example) to form elegant statements that look well-balanced and are easy to read. Select, adapt and compose your statements with care. Get help and feedback (from positive people) to help you produce statements that really work well for you. experience - examples and samples of descriptions, phrases and words When describing your experience and achievements, select examples that are relevant to the the job vacancy, and relevant to the manner in which the employer requires the job be performed. Not all experience statements (or any of them, in the case of young people at the start of their careers) need to be work-based. Look for non-work experience in other parts of your life that provides evidence of what the employer is seeking. Construct your experience phrases so that they will demonstrate experience and capabilities that are relevant to employers job requirements. Create a list of 5-7 key activities which closely match the employers needs for the job, and for which you can demonstrate competence. Decide what activities are relevant to you and the role, and then create phrases which add context and scale to whichever of these basic activities you choose to feature. For example, if we take the activity planning, heres a phrase which attaches some context and scale, in this case for a telesales manager: Planning and budgeting annual sales department activities for 10 telesales people. Or for Managing, training and developing: Management, training and development of a consumer telesales team - 15 staff, 3,000 customers, pound3m revenues. Or, for example, if the role requires initiative and determination, and you have no work experience: Conception and implementation of major fund-raising initiative for (whatever cause) raising (value) in (timescale). If you have no direct business or work-related experience for a particular area, then look for non-work experience in other parts of your life that provides evidence of what the employer is seeking. If you think about it you will find some. Employers will be looking for experience-type evidence in some of these areas, depending on what the job requires. Think about what the employer needs in the job. The job advert often provides good indicators if it is well worded. Structure your experience statements in the sequence that you think reflects the priority in which the employer requires or sees them. planning monitoring and recording and reporting communicating working effectively in a team implementing and completing resolving and solving problems and challenges working under pressure and meeting demanding deadlines dealing with customers - internal and external dealing with suppliers and partners and associates supervising others and activities checking and policing researching and exploring analysing and investigating coordinating activities and work listening, understanding, empathising, helping and solving scheduling creating designing and developing controlling quality and testing carrying out processes and procedures using systems and tools operating equipment and tools reliably and safely operating and implementing procedures initiating and instigating developing and coaching and mentoring others teaching and training others decision-making negotiating and mediating interpreting and translating situations, needs, demands, etc - not just words and language managing activities directing activities determining direction, policy and strategy Scale indicators for CV descriptions which could be attached to the above activities would be for example: number of staff geographical territory number of accounts annual turnover or revenue annual cost budgets plant or asset value size of location or site number of departments number of locations international coverage number of distributors or customers value of business number of products number or scale of developments timings and work or project duration throughput or output speed of operation or turn-around travel or coverage cycle time or churn or turnover (replacement) rate or percentage Context indicators which could be attached to the experience activities descriptions could be for example: industry sector or segment or niche (eg, Automotive, consumer servicing and repairs) business-to-business (B2B) or consumer (some people recognise this as B2C) type of organisation - private company, public company, institutional, not-for-profit, etc other organisational descriptions organisational culture, structure, management style (be positive - not blaming or critical) area or region type department or division precise work or job function product or services descriptions expertise and quality standards and levels market position and share competitive position trends - increasing, reducing, declining, mature, developing, etc distribution model maturity of business or sector other factors, pressures, growth, etc Examples of non-work experiences that can be used as a basis of relevant and impressive experience, instead of work-related experiences: voluntary work fund-raising grants and funding applications committee membership of societies and clubs organising things - at school, college, university, local community campaigning for a cause collecting things making things running a part-time business teaching and helping people caring for people creating things - art, writing, photography, sculpture, etc languages sports and fitness games and competitions organising events and outings entertaining and performing computers and telecoms music and singing theatre and dance local politics and trade union activitiesresponsibilities becoming expert and accumulating knowledge in anything reading travel thinking and philosophising meditating and religious pursuits overcoming personal difficulties (see disabilities and difficulties below) - turn these to a positive advantage and statement of determination, experience and emotional maturity cv examples of achievements A CV looks very impressive if it includes a few quantified and relevant achievements - evidence about you and your capabilities that relate to what the interviewer is seeking, and what the job role requires. Not all achievements (or any of them, in the case of young people at the start of their careers) need to be work-based. Refer to the list of non-work experiences above for ideas about non-work achievements too. Describing your relevant and impressive achievements on your CV is therefore a great opportunity for you: to show that you understand what the job requires - in terms of activities, behaviour and style (by the key aspects of your achievements that you include in your CV) to show that you understand the relative importance and priority of the requirements of the role (by the achievements you list and the sequence in which you list them) to provide evidence that you fit the job and person specification - that youve done the things they need to be done, or similar things . in the past (achievements are evidence the interviewer needs to see) to provide evidence that you have the personal characteristics that the role requires (achievements with suitable scale and context and wording imply personal characteristics) Employers recruiting for any type of job want to find people who are a safe bet people who have a proven and impressive track record andor with evidence of appropriate capabilities, style, attitude and potential. Employers dont like taking risks. Interviewers and recruitment decision-makers want to get the best person for the vacancy, but they also want to protect their personal reputation by avoiding making recruitment mistakes, which means minimising risk. Therefore the more evidence you can provide that you will be a reliable and safe choice, and a very low-risk appointment, the better. Showing impressive, well-worded achievements, that indicate you have the sort of capabilities, experience and personality to match the employers needs, greatly increases your chances of being short-listed and progressing through the interview process. It is also important to attach scale and context to your achievements statements. Refer to the scale and context criteria lists above. Achievements need to include size, scale and value factors so that the interviewer can assess them properly. Scales enables measurement and assessment. Woolly, vague statements without scale are nowhere near as impressive as statements with clear hard facts and figures. Context helps explain the claim, and helps position the statement as being relevant to the job vacancy, and the characteristics that the interviewer and employer are seeking. Context simply means the situation. As ever, you must ensure you can back-up and be prepared to provide evidence in support of your achievements statements and descriptions. Think about achievements youve attained in the past and identify the ones which match or relate to the requirements of the new job. A relevant achievement does not have to be in the same industry or even from a work situation. A relevant achievement is evidence of relevant capability, style, personality, attitude, knowledge or potential. Then having identified some achievements that might serve your purpose, think about how to word them so that they put the main points across using as few words as possible. Choose the 3-5 best, most relevant and most impressive. Put yourself in the interviewers shoes. Ask yourself, If I were recruiting someone for this vacancy, what sort of achievements would I want to see in CV of the successful applicant Remember, not all achievements in a CV (or any of them, in the case of young people at the start of their careers) need to be work-based. Obviously if you have examples of some impressive work achievements that fit well with the new employers requirements then use them, however you might have some impressive achievements outside of work which relate strongly to what the employer is seeking. Think about it. Ask friends for some feedback if you find it difficult to think about yourself in this way. Everyones got some impressive things about their own background which can be worded to form impressive achievements in their CV. Employers are seeking evidence of behavioural and attitudinal characteristics, not just work skills, responsibilities and projects. Bringing up a young family and looking after the home is an achievement. Overcoming a disability or personal difficulty is an achievement, and many employers would regard this as hugely valuable and meaningful experience. For certain types of job vacancies these particular achievements, suitably worded, would strike a powerful chord with the interviewer. These days, life skills, emotional intelligence and maturity, tolerance, wisdom, triumph through adversity, and other good character indicators, are much sought-after attributes. In some cases more sought-after than job-skills and specific work experience. If you possess any of these attributes, then incorporate them as experiences or achievements into your CV. For many of the best employers these characteristics are more significant than qualifications. Everyone can get qualifications - but not everyone is a proper grown-up rounded person. (Grown-up here means emotionally mature and well balanced - nothing to do with age.) Qualifications are absolutely no indication of personal integrity or character or grown-upness (i. e. maturity). Employers need above all, proper grown-up rounded people - people of character. Your achievements of course convey your character, as well as your capabilities. Non-work achievements relate to all sorts of working attributes for example organising, communicating, project-management, coordinating, managing people, entrepreneurialism, determination, patience, planning, selling and marketing, purchasing and production, creating things, developing and building things, technical competence and expertise, research and knowledge-management. Thinking about achievements in this way is usually necessary for young people starting their careers, when they obviously do not have much of a work track-record. Looking for relevant non-work achievements is also relevant for people seeking to change careers. Hobbies and voluntary work are often a rich source of achievements. See the list of non-work experiences for ideas. Many people, especially those yet to find work which really excites them or enables them to use their own personal capability and potential, are likely to have put significant energy and enthusiasm into a non-work activity or passion. It might be as secretary or treasurer for the local sports club, a school governor, a campaigner for a cause or charity. You might run a website for the local community group, or for a society or club. In fact, most peoples work achievements pale into insignificance alongside the things theyve achieved outside of work. You are likely to be the same. Think about the special impressive things youve done so far in your life - and use them to create some powerful achievements statements for your CV. The reason most people dont do this is that most people are very modest and self-effacing. They dont like to blow their own trumpet. This is normally fine and actually very admirable - until it comes to writing a CV. If you are one of these people who prefers not to think about all the great things youve done, you owe it to yourself to adopt a slightly more outgoing and extrovert mindset for half an hour or so, and think about your own achievements that should be in your CV. Think hard about all the good things youve done - things that you take for granted - there will be many things that represent just the sort of achievements and evidence that the employer is hoping to see in a good CV. Dont wait to be asked - think about it, identify your achievements, shape them into impressive statements with scale and context, and put them into your CV. Everyone has a few very impressive achievements in their past - they just need thinking about and then orienting into descriptions that fit the personal qualities and capabilities that the interviewer and employer are seeking. describing disabilities or other difficult issues in a CV As already suggested, emotional maturity, personal integrity, triumph over adversity, and other indicators of good character, are powerful attributes and much sought-after by good employers. This is especially so if the person concerned is able to express and articulate the effects and implications of their particular challenge, whatever it might be. Self-awareness, personal interpretation and the philosophy to see personal difficulties in terms of positive opportunities and special outcomes, are extremely impressive indicators of an exceptional personality. Ironically many people who have overcome personal difficulties do not make the most of the opportunity to present their strongest attribute - that of having dealt with and overcome their difficulty. If you have a disability it can be tricky deciding how and if to explain it in your CV. Same applies for other disadvantages or apparently negative aspects of personal history, experience, or self. If you are struggling with a difficult negative issue in your CV, be bold and be proud of it. Be proud of what it has enabled you to become. Find ways of explaining and describing this aspect of yourself in terms of life experience, personal strength, tolerance, resilience, wisdom, humanity, humility, and the many other positive characteristics that typically derive from overcoming adversity. As with other aspects of CV writing, if you are more naturally inclined to focus on your weaknesses rather than your strengths (many excellent and wonderful people do) it might help you to seek some feedback and input from a good, positive friend. We are not always the best person to see our own strengths - sometimes its important to invite an outside opinion. However you approach this, rest assured that good employers will always be impressed by special people who have not only overcome and dealt with personal challenge and difficulty - of any sort, even if self-inflicted - but who are also able to articulate what it means to them, and how the experience or difficulty has resulted in personal growth, learning, and the development of special qualities, whatever form they take. Explaining these issues can be done perfectly well in the experience and achievements sections of a CV. Moreover these statements will, if worded well, stand out very strongly, and be more impressive than anything else on the CV. Remember, because its true, and good employers know this: What does not kill us makes us stronger. (Attributed to Friedrich Nietzsche, German philosopher, 1844-1900, based on his words: Out of lifes school of war: What does not destroy me, makes me stronger. from The Twilight of the Idols, 1899.) cvs and job applications for progressive employers As ever, the world is changing. Its changed significantly already for many employers - especially large global corporations. Progressive successful organizations mostly now recognize that the rules of business and management are now very different to a generation ago. Consumers around the world are now part of a vast connected global system, in which the spiritual and ethical characteristics of a corporation are becoming more crucial than anything else. Maintaining and growing corporate integrity is fundamentally vital. We are now in a truly internationally connected market-place . and one where old conventional competitive strengths are increasingly seen (by opinion-formers, employers and customers) as being very narrow and inadequate. This is a new age of much greater consumer awareness - and especially of philosophical considerations . Todays modern managers and every new graduate intake will be challenged on two levels which until recently have not really featured in a typical managers skill-set: how to understand and enable effective response to the systemic characteristics of modern global and very fast-moving market-place - a now vast and increasingly connected and inter-related global system (of nations, cultures, technology, and swarming effects), and how to understand and enable effective response to the new philosophical issues which increasingly influence consumer tastes and buying decisions (things like sustainability, corporate integrity, diversity, spirituality, ethics, etc - far beyond product, price, promotion, and traditional quality management, etc). The best new and aspiring managers - especially new graduates seeking to become a senior manager or executive - must therefore demonstrate a new reach and vision - an awareness and capability (or at least potential capability) distinctly beyond the old standards of product and management quality and efficient effective profitable operations. Jobs in marketing and people-management, and to a degree all other organizational functions, increasingly must respond to this, for which reason, the most effective managers in the future will be people whose capabilities embrace these complex systemic and philosophical considerations, way beyond conventional job skills. This is increasingly the guiding and differentiating perspective of recruiters and graduate programme decision-makers. Successful job applications - notably for the prime jobs with the most progressive successful employers - will increasingly be characterised by such appreciation. authorshipreferencing


No comments:

Post a Comment